Po velmi dlouhé době, kdy jsem si nevěděl rady s programem na úpravu herního světa jsem se konečně někam dostal. WorldEditor, který díky triviální chybě nešel celý dlouhý měsíc spustit, se mi konečně podařilo rozběhat. Ne, že by na tom bylo něco závratného. Napadlo mne to ve chvíli, kdy mi na jednom foru někdo poradil pohrabat se v datových souborech. Inu jediné, co bránilo úspěšnému spuštění, byl soubor s cache, který v sobě nese informace o posledních úpravách, tedy nic, co by se z již uložené mapy světa nedalo načíst znovu. A protože si program vytváří cache při každém spuštění, nezbylo mi, než si napsat kraťoučký dávkový soubor, který ji před každým spuštěním napřed smaže. Jde o triviální chybu. A co že onu chybu způsobuje? Budete se divit, ale je to jedna jediná drobnost, kterou je formát data. Ano, náš formát data není podporován, takže se při prvním spuštění programu uloží do cache datum ve špatném formátu, se kterým nebylo v této verzi počítáno a tím pádem dochází při jeho opětovném načtení při dalším spuštění editoru k chybě, která znemožňuje dokončení spouštění programu.

Takže vzkaz, který si nejspíš žádný z autorů nikdy nepřečte zní: Nepište programy, jak prasata a myslete na to, že ne všichni jsou z Ameriky, nebo jiného státu používajícího tento formát data.

Každopádně když už jsem si dostatečně zanadával a mám svůj triumf konečně za sebou, chci oznámit, že co se sobotního odpoledne (15.12.2018) týče, budu usilovně pracovat na mapě vánočního eventu, který jsem již nakousnul ve hře. Event bude jednoduchý, protože na nic složitého se prozatím necítím. Každý hráč bude mít možnost si z eventu odnést něco, co jej potěší 😉 Na mapu bude moci vstoupit v jednom čase neomezený počet hráčů, avšak budou zakázány multilogy. Jeden hráč = jedna vlastní postava. Budu to kontrolovat a v případě zjištěného multilogu dostanou postih veškeré právě přítomné postavy. Vyjímku tvoří Taxi, které však po dopravení jiné postavy musí neprodleně opustit lokaci.

Mimochodem bude to prozatím jediná lokace, která bude tak nějak „počeštěná“. Ještě nevím, jak přesně si hra poradí s diakritikou, jestli náhodou nebudu muset sáhnout po jiném fontu, nebo jestli nebude potřeba zásah přímo do hry, takže vše musím dělat metodou pokus – omyl. Každopádně na počeštění alespoň některých položek budu pracovat.