Jak začít – Pokročilý

Zpět na návody.

Co dál? Už máte dost vysoký level na to, abyste se zdržovali s takovými nováčkovskými věcmi a nafarmili jste si dost vybavení? Máte alespoň kovovou zbroj a nějakou lepší automatickou zbraň plus dostatek stimpacků? Zkuste lehčí dungeony. Dungeony jsou nebezpečná místa, kam se chodí buď o samotě, nebo ve skupinách.

Příkladem jednoduchého dungeonu, který projde i začátečník s 10mm pistolí, je Mariposa, kde vystřílíte na povrchu několik psů a pak si jen uvnitř odemknete skříňky. Ta má bezesporu něco do sebe. Jakmile ji jednou projdete, budete se sem rádi vracet pro nějaké to základní vybavení. Na druhou stranu zrovna základna Mariposa nemá brzy mnoho co nabídnout a je potřeba se porozhlédnout po trochu větší výzvě. Navíc v pozdějších fázích hry se zde můžete setkat s hráči, kteří rádi oškubávají nováčky o vybavení.

Chcete li lepší vybavení, než z Mariposy, je potřeba se podívat na druhou stranu mapy do Vaultu 15. První patro je snadné. Vrhne se na vás několik krys a prasokrysů plus jeden či dva molerati. S automatickou zbraní a dobrou muškou to není žádný problém. Na druhou stranu v prvním patře nenaleznete žádné zamčené skříňky s vybavením. Druhé patro, kam se sešplháte po laně výtahovou šachtou je už něco trošku jiného. Je zde několik obstojně vybavených nájezdníků a tak sem opravdu nelezte sami a už vůbec ne nalehko. Je potřeba nějaká ta zbroj a nejlépe automatická brokovnice, nebo nějaká těžká zbraň. V tomto patře, po poražení všech nepřátel, naleznete několik zamčených skříněk, kde se dají najít například blueprinty, nebo různě vylepšené zbraně. Také tu není nouze o střelivo. Třetí patro je ještě o trochu tužší a je v něm též několik zamčených skříněk s výbavou – viz druhé patro. Až seberete ze skříněk vše, co unesete, doporučuji se z lokace co nejrychleji vytratit, protože nepřátelé se respawnují přibližně 10 minut po své smrti.

Warehouse byla lokace součástí Adyta. Nyní je to však samostatná lokace okupovaná dobře vyzbrojenými nájezdníky, nebo několika tuhými párači. Záleží na tom, kterou ze dvou možných map si vylosujete. Ať už to ale bylo jakkoliv, brzy zde naleznete jen párače, kteří sice nerozdají až tolik poškození, na druhou stranu jsou extra rychlí. Na povrchu chrání NPC pouze jednu bednu, kde je nějaké to unikátní vybavení (Např GAUSS pistole, nebo extra část brnění), v podzemí na vás čekají ještě o kousek tužší párači, tentokrát v trojím provedení naráz. A také tři boxy s vybavením, kde prozměnu naleznete nějaké ty zbraně a munici. Zbraně jsou zde v provedení od „Advanced“ po „Unique“. Toto je vlastně druhý nejtužší dungeon, pokud jde o nepřátele a též druhý nejoblíbenější z pohledu zabijáků, kteří si zde na vás rádi počíhají. Doporučuji se sem nevypravovat o samotě jen tak s nějakou pistolí v ruce (pokud to nebude gausska a nebudete mířit na oči).

Další dungeon, tentokrát pro partu alespoň tří lidí, je Glow. Připravte se na pár celkem silných robotů, kteří útočí vším, co mají. Co vás bude trápit více, je radiace, na kterou zde lze zemřít. Takovou smrt bych nejspíš nikomu nepřál, takže doporučuji se řádně zásobit pilulkami RADX, které si vemte ještě před vstupem do lokace a větším počtem infuzí RADAWAY k pozdějšímu použití. Hned v prvním patře na vás čeká několik zamčených skříněk s lepší výbavou. Lze zde získat drogy, náboje, zbraně a je zde též větší šance najít blueprinty a lepší zbroje, PA nevyjímaje. Toto je oblíbený dungeon, kam chodí asi nejvíce zabijáků, takže doporučuji nechodit o samotě a vzít si co nejlepší výbavu. Dungeon má mimochodem šest pater, takže sebrat se zde toho dá opravdu dost. Tak, jako u předchozího, i zde se respawnují nepřátelé, ovšem už přibližně do pěti minut po své smrti.

Snad nejtěžším dungeonem je Ares. Raketové silo obsazené supermutanty s hromadou těžkých zbraní. Na povrchu je potřeba pozabíjet vše, co se hýbe. Ve skupině, kdy máte alespoň jednoho snipera, který střílí mutíky do očí, to není větší problém ustát. V žádném případě sem nezkoušejte chodit o samotě, nebo „jen“ ve dvou. K tomu, abyste tento dungeon opustili živí, potřebujete řádnou komunikaci a hlavně spolupráci. Tedy ne, aby jeden pobíhal od mutanta k mutantovi a zkoušel vylootovat mrtvoly i přes to, že to není možné. Venku toho moc nenajdete, zato uvnitř je pár pěkných skříněk s ještě hezčím vybavením. Ale hlavně s více mutíky, než na povrchu, takže radím stoupnout si do dveří a hexovat příchozí, případně blížící se mutanty snipovat do očí a do rukou. Pokud takto „zkriplíte“ mutantovi ruce, nebude moci používat zbraně. A jelikož mutanti neumí používat jednoruční zbraně, máte téměř vyhráno, jelikož k vám přijdou si to rozdat „na férovku“. Rány od nich jsou sice cítit, ale není to tak hrozné, jako hexshot rotačákem, kdy máte šanci na přežití 1:5 (a to prosím s plným zdravím, nadopovaní psychem a v combat armoru).

Zpět na návody.